Den energiske superduoen Broiler er bekreftet til Stavernfestivalen i sommer! Keen på å se en mega-uvanlig konsert? Du vet hvor du skal være!

DJ- og produsentduoen Broiler har virkelig etablert seg i dance-musikkbransjen de siste årene. Sammen med Sky Agency har Broiler gjort et solid inntrykk på den norske musikkscenen. De har hatt flere listetopper og har mottatt priser for både musikken og markedsføringsteknikken sin.
Som et resultat av Mikkel Christiansens og Simen Aukes musikalske samarbeid, ble et Internett-fenomen skapt i 2011. Da musikkvideoene fortsatte å spre seg viralt over Internett, vokste det frem en solid fanskare som har vokst seg større og større for hver dag som har gått.

I desember i 2011 møtte guttene eierne av Sky Agency, Trond Opsahl og Christoffer Huse. De hadde stor kunnskap om og lang erfaring med å arrangere konserter, og derfor kunne de hjelpe Broiler med å nå lenger og lenger. Etter hvert som tiden gikk jobbet Mikkel, Simen, Trond og Christoffer mer og mer sammen som en gruppe, for å nå mål som folk flest anså å være urealistiske.

De fire medlemmene av denne familien utfyller hverandre på forskjellige måter, og sammen er de et mektig og effektivt team med stor kunnskap om hvert eneste aspekt som trengs for å gjøre prosjektet større.
En av hovedårsakene til at Broiler og Sky når alle målene de setter seg, er at de hjelper og støtter hverandre når ting er vanskelig, og at de tar viktige avgjørelser sammen som en familie. I dem alle bor det et sterkt driv etter å skape og bygge, og til å nå personlige- og karriererelaterte mål.

Smart og annerledes markedsføring har også vært en av de viktigste brikkene i puslespillet. Trond og Christoffer gir Mikkel og Simen rom til å renne over av kreative idéer, og de hjelper dem å finne den rette måten for å få idéene ut i livet, både musikalsk og med tanke på å bygge Broiler som merkevare.

Å turnere har vært en veldig viktig del av Broilers karriere. DJ-duoen har blitt en veldig ettertraktet act etter at de har solgt ut konserter og har spilt på hovedscenen på store festivaler sammen med artister som Avicii, Steve Angello, Laidback Luke og David Guetta flere ganger.

Broiler fikk sin første virkelig store hit med låta ‹‹Afterski›› i 2012.
I 2013 ble låta ‹‹Vannski›› den raskest selgende i norsk historie, og det solgte til platinum. Den gang var tekstene på norsk, men det skulle endre seg mot slutten av 2013, da Broiler og Sky sammen bestemte seg for å utvide prosjektet og se hvor stort de kunne gjøre det.

Tekstene på de kommende låtene ble skrevet om til engelsk, og den visuelle profilen til Broiler ble sakte men sikkert endret i løpet av et år.
Sommeren 2014 fikk Broiler sin første store hit med engelsk tekst. Den ble utgitt på Sky Music via Unversal Music. ‹‹Rays of Light›› er skrevet med bidrag fra den prisvinnende produsenten Nasty Kutt. Den ble en sommerslager, og ble tungt streamet gjennom resten av året.

Da den neste singelen, ‹‹Wild Eyes››, kom ut, var Broilers visulle profil blitt helt endret til slik den er ment å være. Å justere Broilers profil sakte over tid, har vært en nøkkelingrediens i å bevare fanskaren samtidig som man over tid har endret musikkstilen.
‹‹Wild Eyes›› ble en monsterhit og føk opp på toppen av listene i løpet av veldig kort tid. For første gang fikk Broiler en låt med engelsk tekst opp til toppen av listene i Norge.