Vilkår for kjøp av billetter

Alle billettene våre selges gjennom tikkio. Når du kjøper billetter til Stavernfestivalen gjennom tikkio, godtar du samtidig våre vilkår for kjøp av billetter.


Godkjente betalingsmåter

Betalingen foregår via vår leverandør, Tikkio, som godtar betaling med Visa og Mastercard. Internettsiden til Tikkio er beskyttet med SSL-teknologi. Det betyr at din person- og brukerkontoinformasjon er kryptert slik at ingen skal kunne misbruke den.

Du kan også betale med Klarna på Tikkio.com.

Priser og tilgjengelighet

Tikkio selger billetter på vegne av mange ulike arrangører. Det er Stavernfestivalen, ikke Tikkio, som bestemmer hvor mye de ulike billettene våre koster og hvor mange billetter av hver type som er tilgjengelig. 

Vi selger alle våre billetter gjennom Tikkio sine salgskanaler: internett, mobil og bestillingstelefon. Oversikt over alle de ulike billettene som selges til Stavernfestivalen og link til kjøp av billetter finner du på billettsiden vår.

Alle salgskanaler benytter samme billettsystem, noe som betyr at populære billettyper fort kan bli utsolgt. Ettersom arrangementsdatoen nærmer seg, kan av og til et begrenset antall billetter bli lagt ut for salg. Tikkio har ingen innflytelse på denne prosessen.

Billetter kjøpt hos uoffisielle kanaler

Vi anbefaler på det sterkeste å kun kjøpe billetter via Tikkio sine offisielle salgskanaler da det dessverre finnes mange useriøse aktører og en del falske/ugyldige billetter i omløp gjennom disse. 

Falske/ugyldige billetter vil alltid bli avvist i døren, og vi har ingen mulighet til å sjekke om billetter kjøpt gjennom andre enn Tikkio sine offisielle kanaler er gyldige eller ikke. 

Stavernfestivalen refunderer eller kompenserer ikke gjester som blir nektet adgang grunnet billetter som er kjøpt gjennom uoffisielle kanaler.

Servicegebyr

Når du kjøper billetter til Stavernfestivalen påløper det et servicegebyr til Tikkio. Størrelsen på gebyret avhenger av billettprisen, samt hvilken kjøpemåte som velges. Det nøyaktige beløpet fremkommer i kjøpsprosessen hos Tikkio.

Refundering og bytting av billetter

Det er viktig å forsikre seg om at man har valgt riktige billetter før billettreservasjonen bekreftes. Tikkio kan ikke refundere billetter som allerede er kjøpt eller bytte disse mot andre billetter. Dersom billetter blir ødelagt, slik at det ikke er mulig å sjekke billettens gyldighet, ta kontakt med Tikkio. Tikkio vil deretter sende deg informasjon om hvordan du skal forholde deg.

Dersom Tikkio er i tvil om din brukerinformasjon, forbeholder Tikkio seg retten til å kontakte deg ved å benytte adressen, telefonnummeret eller e-postadressen du oppga, før de sender deg dine billetter. Dersom Tikkio ikke kommer i kontakt med deg, sletter Tikkio din bestilling uten videre varsel. Billettene du reserverte kan dermed selges til andre kunder.

Billetter vil bli sendt til den adressen som ble oppgitt da du kjøpte billettene dine. Oppbevar dine billetter på et trygt sted. 

Levering av billetter

Tikkio sender deg dine billetter på din registrerte epostadresse. Hvis du ikke har mottatt dine billetter i god tid før arrangement, ta kontakt med Tikkio sitt kundesenter.

Endringer i festivalprogrammet

Stavernfestivalen gjør oppmerksom på at endringer i festivalprogrammet kan forekomme, herunder endringer i hvilke artister som opptrer under festivalen. Slike endringer kan forekomme tett opp til arrangementsdato og gir ikke rett til tilbakebetaling eller heving av billettkjøpet. Stavernfestivalen skal tilstrebe å håndtere eventuelle endringer på en slik måte at det fremdeles tilbys en fullverdig festivalopplevelse.

Avlysing av arrangementet

Stavernfestivalen forbeholder seg retten til selv å avlyse arrangementet. 

Dersom Stavernfestivalen selv avlyser arrangementet refunderes normalt billetter inntil 60 dager ETTER opprinnelig dato for festival. Servicegebyr blir ikke refundert. Merk at særskilte regler/vilkår for refusjon gjelder for avlysing som følge av en Force Majeure-situasjon.

Refundering skjer ikke automatisk, du må selv ta kontakt med oss for refusjon. Skjema for refusjon blir publisert på vår hjemmeside dersom vi avlyser arrangementet.

Flytting av arrangementet

Stavernfestivalen forbeholder seg retten til å flytte arrangementet.

Dersom arrangementet blir flyttet vil alle kjøpte billetter fremdeles være gyldige, og kan dermed benyttes til ny dato. Dersom ny dato ikke passer for deg kan få refundert kjøpte billetter inntil 60 dager ETTER opprinnelig dato for festival. Servicegebyr blir ikke refundert.

Refundering skjer ikke automatisk, du må selv ta kontakt med oss for refusjon. Skjema for refusjon blir publisert på vår hjemmeside dersom vi flytter arrangementet.

Force Majeure

Stavernfestivalens forpliktelser overfor billettkjøperne i disse kjøpsvilkårene, herunder også Stavernfestivalens ansvar for gjennomføring av arrangementet, inkludert billettkjøpers eventuelle rett til refundering og erstatning/prisavslag, bortfaller dersom arrangementet helt eller delvis rammes av en Force Majeure-situasjon før eller under arrangementet.

Med Force Majeure menes årsaker som er utenfor Stavernfestivalens kontroll som Stavernfestivalen rimeligvis ikke kunne tatt i betraktning eller å unngå eller overvinne følgene av, eksempelvis, og ikke uttømmende: krig, opptøyer, terrorisme, større sykdomsutbrudd, brann, flom, streik, vær, nasjonale sikkerhetspålegg eller instrukser fra nasjonale eller lokale myndigheter.

Merk at man ved pålegg om avlysning fra nasjonale myndigheter som følge av Covid-19-pandemien, vil få tilbud om full refusjon av billett(er) eller overføring av billett(er) til neste planlagte arrangement.

TIKKIO sine retningslinjer for kjøp

Når du kjøper billetter gjennom Tikkio aksepterer du både Stavernfestivalens og Tikkio vilkår for billettkjøp. 

Tikkio sine gjeldende vilkår for billettkjøp finner du her.

KOMMERSIELL BRUK AV BILLETTER TIL STAVERNFESTIVALEN

Alle billetter kjøpt til Stavernfestivalen er ment for privat bruk. Det er kun våre offisielle samarbeidspartnere som har anledning til å benytte billetter til festivalen kommersielt, dette gjelder f.eks. konkurranser i sosiale medier.

KOMMERSIELL BRUK AV BILDER OG VIDEO FRA STAVERNFESTIVALEN

Stavernfestivalen har egne foto- og videoteam tilstede under hele festivalen som dokumenterer arrangementet. Innholdet som produseres her kan bli benyttet kommersielt av Stavernfestivalen og festivalens samarbeidspartnere.

Vilkår for kjøp via vipps

Følgende betingelser gjelder for alle bestillinger og kjøp som gjøres før eller under Stavernfestivalen gjennom festivalens egen webside, og hvor vipps benyttes som betalingsmåte.

Parter

Selger er:
Stavernfestivalen AS
Stavernsveien 220
3267 Larvik
Orgnr: 911922827

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

BETALING

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

LEVERING

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. I forbindelse med for eksempel forhåndskjøp av frokost på camp, kjøp av bussbilletter eller lignende, skal vare/tjeneste overleveres kjøper mot framvisning/scanning av QR-kode fra kjøpsbekreftelse i Vipps.

ANGRERETT

For produkter og tjenester som matretter, frokost etc, gjelder ikke angreretten på grunn av kort holdbarhetsdato.

For andre produkter, for eksempel bussbilletter, gjelder angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager.

RETUR

Ingen av produktene sendes fysisk til kjøper i forkant av festival. Alle produktene er knyttet opp til arrangementet og dersom man kan fysisk bevise at produktet(ene) ikke lot seg utlevere pga for eksempel kapasitetsutfordringer, skal kjøper kompenseres for dette. I så tilfelle gjøres det enkeltvurderinger av selger, som kan ta direkte kontakt med Stavernfestivalen på post@stavernfestivalen.no.

REKLAMASJON

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.